جزیره سفر ایرانیان

استانبول بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است؛ این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگه بسفر دو قاره آسیا و اروپا را جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است. این کلان شهر به عنوان شهر فرهنگی اروپا برای سال ۲۰۱۰ انتخاب شده‌است. سالانه گردشگران بسیاری به این شهر از طریق خرید تور ترکیه یا به عبارتی تور استانبول و یا خرید بلیط هواپیما استانبول سفر می کنند.


تاریخچه استانبول

  • تاریخچه شهر استانبول بسیار پیچیده و سخت بوده، زیرا در گذشته حادثه‌ها و اتفاقات زیادی در این شهر رخ داده است. امروزه استانبول با قدمت تاریخی در دنیا شناخته شده که امپراطوری‌های بزرگی از جمله، ایران، روم و عثمانی و حتی یونان بر آن حکومت کرده‌اند.


کورش 500 سال قبل از میلاد مسیح موفق به فتح شهر استانبول گردید. در آن زمان این شهر قسمتی از امپراطوری بزرگ هخامنشی محسوب می‌شد و ایرانیان آن را تخت روم نام نهادند که تا آن زمان یونانیان به آن بوزاس می‌گفتند.


333 سال پیش از میلاد مسیح رومیان که به قدرت زیادی رسیدند، این شهر به تصرف کنستانتین که فرمانده بزرگ رومیان بود، قرار گرفت و اسم این شهر را به روم جدید تغییر داد. مردم در آن زمان زیاد از این اسم استقبال نکردند و استانبول را با نام کنستانتینپول یا شهر کنستانتین می‌نامیدند.


عثمان در سال 1300 با به وجود آوردن صلح میان ترکان منطقه خود و نیز با ایجاد ارتشی قدرتمند، حکومت عثمانی را تاسیس کرد و آنکارا را پایتخت قرار داد.


در سال 1453 سلطان محمد فاتح موفق به کسب افتخارات بی‌نظیری برای امپراطوری عثمانی شد و توانست شهر قسطنطنیه یا همان کنستانتین آن زمان را که پایتخت روم شرقی هم شناخته می‌شد، به تصرف خود درآورد و به حکومت روم شرقی پایان دهد. سلطان محمد این شهر را استانبول نامید و نیز پایتخت خود را که آنکارا بود، به استانبول تغییر داد تا بهتر بتواند کشور گشایی‌های خود را از غرب به سمت اروپا حمایت کند.



عکسی قدیمی از شهر استانبول ترکیه


جغرافیای شهر استانبول

یکی از بزرگ‌ترین شهر‌های اروپا و نیز پنجمین شهر عظیم جهان استانبول است که تقریبا 12 میلیون جمعیت دارد و به خاطر موقعیت‌های بهتر و رو به پیشرفتی که دارد، هر روز مردمان زیادی از شهرهای دیگر کشور ترکیه به استانبول مهاجرت می‌کنند.


استانبول با باریک‌ترین تنگه جهان که تنگه بسفر نام دارد، به دو بخش شرقی و غربی به ترتیب در قاره آسیا و اروپا تقسیم می‌شود. این شهر از سمت شمال به دریای سیاه و از جنوب غرب به وسیله تنگه بسفر به دریای مدیترانه متصل است که دو قسمت شرقی و غربی شهر استانبول توسط دو پل به هم وصل می شوند.


در این شهر 65 درصد افراد در بخش اروپایی 35 درصد آنان در قسمت آسیایی زندگی می‌کنند. جمعیت استانبول از چند سال پیش تا الان حدودا 5 برابر افزایش یافته است .


عکس جمعیت مردم استانبول ترکیه


آب و هوای استانبول در فصول مختلف سال

فصل بهار

یکی از زمان‌های مناسب برای سفر به استانبول فصل بهار بوده که مورد استقبال بیشتر افراد نیز واقع شده است. زیرا در این فصل آب و هوا بسیار خوب، دل‌انگیز و مطبوع است و همچنین بارندگی کمتر می‌شود. در این فصل، شب‌های استانبول کمی خنک‌تر است و روزهای آن احتمال دارد مه‌آلود شود.


عکسی از شهر استانبول ترکیه در فصل بهار


فصل تابستان

فصل تابستان در شهر استانبول از اواسط خرداد تا اواسط مهر ادامه دارد. در این فصل گرم‌ترین و کم بارش‌ترین روزها در ماه‌های تیر و مرداد اتفاق می‌افتد و این زمان مناسب سفر برای افرادی است که با گرما میانه خوبی دارند.


عکسی از شهر استانبول ترکیه در فصل تابستان


فصل پاییز

پاییز در استانبول از اوایل مهر آغاز و تا اواخر آذر ادامه دارد. در این فصل آب و هوای استانبول شبیه پاییز تهران است. شهر از حالت آرام و ساکت در می‌آید و دوباره پر جنب و جوش می‌شود و افرادی که برای دور بودن از گرمای تابستان به دیگر مناطق ترکیه رفته بودند، به استانبول برمی‌گردند.


عکسی از شهر استانبول ترکیه در فصل پاییز


فصل زمستان

فصل زمستان در استانبول از اواخر ماه آذر آغاز می‌شود. بهمن و دی جزء سردترین ماه‌های این شهر است. استانبول در فصل زمستان دارای آب و هوای خیلی سرد و به علت بادهای فراوانی که می‌وزد، سوز فراوانی دارد.


عکسی از شهر استانبول ترکیه در فصل زمستان



تور استانبول

از طریق تورهای استانبول موجود در جزیره سفر ایرانیان، می‌توانید برای دیدن این شهر پهناور زیبا اقدام کنید.


• تور 3 شب استانبول



برای مشاهده‌ی سایر تورهای ترکیه اینجا کلیک کنید.


• تور 6 شب کوش آداسی

• تور 6 شب آنتالیا

• تور 7 شب آلانیا

• تور 6 شب مارماریس

• تور آنکارا



جهت دریافت اطلاعات بیشتر، با همکاران ما در آژانس جزیره سفر ایرانیان در ارتباط باشید.

✆ 021-44255399

✆ 021-44255409

✆ 021-44253708


⏱ تماس همه روزه از ساعت 9 صبح الی 17 و پنجشنبه‌ها از ساعت 9 صبح تا 14