جزیره سفر ایرانیان

غذاهای فیلیپینی به همان اندازه که محل پیدایش آن منحصر به فرد است، موزاییکی زیبا از فرهنگ ها و طعم ها را نشان می دهد. در لبه غربی اقیانوس آرام، فیلیپین را خواهید دید، یک منطقه جغرافیایی گرمسیری با بیش از 7000 جزیره جداگانه.

در فیلیپین، غذا به شدت تحت تأثیر کشورهای آسیایی نزدیک مانند ژاپن، چین، تایلند و ویتنام قرار دارد. نت های شور، شیرین و ترش بر غذاهای فیلیپینی غالب است. با این حال، بسیاری از مردم ادویه ها و طعم های غذاهای فیلیپینی را شبیه به غذاهای اسپانیایی یا اندونزیایی می دانند.

یک چیز مسلم است؛ غذاهای فیلیپینی ترکیبی کاملا منحصر به فرد از طعم ها و یکی از بهترین غذاهایی است که می توانید آن را امتحان کنید.

Adobo

یک غذای فیلیپینی و فرآیند پخت و پز محبوب در غذاهای فیلیپینی است. گوشت، غذاهای دریایی یا سبزیجات در شکل پایه آن ابتدا در روغن سرخ می‌شوند و سپس در سرکه، نمک و/یا سس سویا و سیر می‌پزند.



عکس َAdobo



Lumpia

لومپیا انواع مختلفی از اسپرینگ رول ها از چین، اندونزی و فیلیپین هستند. لومپیا از پوست نازک شیرین کاغذ یا کرپ مانند به نام "کاغذ لمپیا " ساخته می شود. اغلب به عنوان پیش غذا یا میان وعده سرو می شود و ممکن است به صورت سرخ شده یا تازه سرو شود.

در فیلیپین، لومپیا یکی از رایج ترین غذاهایی است که در مجالس و جشن ها سرو می شود



عکس لومپیا (Lumpia)



Sinigang

یک سوپ یا خورش فیلیپینی است که با طعم ترش و خوش طعم آن مشخص می شود. اغلب با تمر هندی همراه است، اگرچه می‌تواند از میوه‌ها و برگ‌های ترش دیگر مانند انبه نارس یا سرکه برنج به عنوان عامل ترش کردن استفاده کند. این یکی از غذاهای محبوب در غذاهای فیلیپینی است.



عکس Sinigang



Bistek

یک غذای فیلیپینی است که از استیک برش‌های نازک گوشت گاو پخته شده در سس سویا، آب کالامانسی، سیر، فلفل سیاه آسیاب شده و پیاز به صورت حلقه‌ای بریده شده تشکیل شده است. این یک ماده اصلی رایج در مناطق تاگالوگ و ویسایان غربی فیلیپین است. با برنج سفید مصرف می شود.



عکس Bistek



Longganisa

سوسیس‌های تازه یا دودی هستند که معمولاً با نسبت‌های مختلف گوشت بدون چربی و چربی همراه با سیر، فلفل سیاه، نمک (معمولاً نمک دریایی درشت)، نمک، موسکووادو یا شکر قهوه‌ای و سرکه تهیه می‌شوند.



عکس Longganisa



Tapa

تاپا گوشت گاو، گوشت خوک، گوسفند، گوزن یا اسب خشک شده یا پخته شده است، اگرچه ممکن است از گوشت های دیگر یا حتی ماهی استفاده شود.فیلیپینی‌ها تاپا را با استفاده از برش‌های نازک گوشت تهیه می‌کنند و آن‌ها را با نمک و ادویه‌ها به عنوان روش نگهداری آماده می‌کنند. تاپا اغلب به صورت سرخ شده یا کبابی پخته می شود.



عکس Tapa



میوه های معروف

انبه


انبه میوه ملی فیلیپین است. انبه فیلیپینی یا "مانگا" در بسیاری از نقاط کشور رشد می کند و در انواع مختلفی از جمله انبه مانیل، انبه عسلی و انبه کارابائو وجود دارد.



عکس انبه



کالامانسی

یک مرکبات بومی در فیلیپین و سایر کشورهای آسیای جنوب شرقی است. این میوه ترکیبی، بین کامکوات و پرتقال ماندارین است.



عکس کالامانسی



Durian


دوریان معمولا به عنوان "سلطان میوه ها" شناخته می شود، برچسبی که می توان آن را به ظاهر مهیب و بوی تندش نسبت داد. در آسیای جنوب شرقی بومی خود، دوریان یک غذای روزمره است و در رسانه های محلی مطابق با تصور فرهنگی که در منطقه دارد به تصویر کشیده می شود.



عکس Durian



Longan

به معنای "چشم اژدها"، خوانده شده است؛ زیرا زمانی که میوه اش پوسته می‌شود شبیه کره چشم است. (دانه سیاه از طریق گوشت نیمه شفاف مانند مردمک دیده می شود. و عنبیه). 

دانه کوچک، گرد و سخت و مینا مانند و سیاه لاکی است. میوه کاملا رسیده و تازه برداشت شده دارای پوسته ای مانند پوسته، نازک و سفت است که پوست میوه را با فشار دادن تفاله آن به گونه ای که گویی در حال "ترک زدن" دانه آفتابگردان است، آسان می کند. هنگامی که پوسته دارای رطوبت بیشتری باشد و نرم تر باشد، پوسته میوه راحت تر می شود. نرمی پوسته به دلیل برداشت زودرس، تنوع، شرایط آب و هوایی یا شرایط نگهداری متفاوت است.



عکس Longan



جهت درخواست ویزای فیلیپین با همکاران ما در آژانس جزیره سفر ایرانیان در ارتباط باشید.

✆ 021-44255399

✆ 021-44255409

✆ 021-44253708

⏱ تماس همه روزه از ساعت 9 صبح الی 17 و پنجشنبه‌ها از ساعت 9 صبح تا 14