جزیره سفر ایرانیان

عدم شناخت کافی ما ایرانی ها از مقاصد گوناگون گردشگری باعث می شود همیشه سفرهای تکراری به بعضی نقاط داشته باشیم و از زیبایی های فیلیپین و دیگر کشورها بی خبر باشیم. در این مقاله به آشنایی با کشور فیلیپین و جزایر زیبای آن، می پردازیم.


مجمع الجزایر فیلیپین با جمعیت تقریبی 101 میلیون نفر، از 7،107 جزیره تشکیل شده است.زبان رسمی کشور، فیلیپینی و انگلیسی است. این کشور از شمال غربی با تایوان و چین. از شمال شرقی با ژاپن. از جنوب با مالزی، سینگاپوز، برونی اندونزی و غرب آن دریای چین جنوبی همسایه است.

واحد پول فیلیپین، پزو و هر دلار معادل حدود 58 پزو میباشد.


قبل از هرچیز بهتر است بدانیم درباره جزیره ای صحبت میکنیم که جزو 10 جزیره برتر جهان قرار گرفته است و اگر به فیلیپین سفر می کنید وپالاوان را نبینید قطعا فیلیپین را ندیده اید!



عکسی از جزیره ی پالاوان در کشور فیلیپین


مجمع الجزایر فیلیپین

فیلیپین به نوعی مجمع الجزایر است که پالاوان یکی از آن‌هاست که به تکه ای از بهشت معروف است. چرا که وجود منطقه ای به نام النیدو (El Nido) در این جزیره، به خودی خود دلیل قانع کننده ای است تا بسیاری از مردم جهان، سختی پروازهای طولانی را به جان خریده و به فیلیپین سفر کنند.



عکس از مجمع الجزایر فیلیپین - پالاوان - سبو - جزیره ال نیدو - بوراکای - جزیره کورون -


پایتخت فیلیپین، شهر مانیل هست که دارای امکانات تفریحی-رفاهی بالا هست، همچنین مانیل یکی از پرجمعیت ترین شهر های جهان است.


عکس پایتخت فیلیپین، شهر مانیل


مانیل

شهر مانیل یا مانیلا پایتخت فیلیپین؛

مانیل، یکی از پرجمعیت ترین شهرها در آسیا است. این شهر پر از مراکز خرید بزرگ با برند های معروف دنیا و دیدنی های مدرن و تاریخی میباشد بناهای زیبا ، فستیوال های ملی و محلی ، کلیساهای تاریخی و فضای شهری و مدرن که به یکی از دیدنی ترین شهرهای آسیا تبدیل شده و سالانه گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا به مانیل سفر می کنند.


جاذبه های گردشگری:


قلعه سانتیاگو

کلیسای سن آگوستین

موزه ملی فیلیپین

کلیسای بامبویی لاس پیناس

پارک گرین بلت

بونی فاسیو گلوبال سیتی

وارونه موزه

خلیج مانیل

و ...



عکس ها از قلعه سانتیاگو، کلیسای سن آگوستین، موزه ملی فیلیپین، کلیسای بامبویی لاس پیناس، پارک گرین بلت، بونی فاسیو گلوبال سیتی


استان پالاوان

شهر اصلی جزیره پالاوان، پورتوپرنسسا (Puerto prinssesa) نام دارد که فرودگاه اصلی پالاوان نیز در آن قرار دارد. ارزانترین مسیر برای رسیدن به پالاوان و البته النیدوی زیبا، این است که از مانیل یا سبو خود را با یک پرواز کوتاه و ارزان به فرودگاه پورتوپرنسسا رسانده و از آنجا با کرایه ون یا اتوبوس به سمت النیدو و یا دیگر مکان های دیدنی این جزیره فوق العاده بروید. و راه دیگر مستقیم به فرودگاه ال نیدو، از مانیل به ال نیدو و بالعکس توسط یک شرکت هواپیمایی به نام ایرسوییفت انجام می شود. البته در صورت تمایل تور فیلیپین از جزیره سفر تهیه کنید.


عکس پورتو پرینسسا Puerto prinssesa در کشور فیلیپین، جزیره ی پالاوان


پورتوپرنسسا (Puerto prinssesa)

پورتو پرینسسا پایتخت پالاوان و از نظر مساحت ، دومین شهر بزرگ فیلیپین است. چند مرکز خرید جدید و چندین هتل بزرگ جدید در این شهر واقع شده اند.

همچنین دارای طولانی ترین رودخانه سرپوشیده ی دنیا به طول 8/2 کیومتر که زلال ترین آب ها در آن جاری است . قایق سواری و غار نوردی از تفریحات این جزیره است.


جاذبه های گردشگری:

Honda Bay

تماشای کرم شب تاب

رودخانه زیرزمینی پورتو پرینسسا

خلیج کامیا بزرگترین پارک آبی بادی آسیا

و ...

از پورتو پرینسسا به راحتی می توان به ال نیدو ، سان ویسنته و حتی به منطقه زیبای بالاباک دسترسی داشت.


عکس san vicente سان ویسنته فیلیپین


کورون (Coron)

کورون یکی دیگر از دیدنی های منحصر به فرد و فوق العاده ی کشور فیلیپین میباشد.

این جزیره گرمسیری دارای سواحل زیبا ، دریاچه های آب شیرین شفاف و صخره های مرجانی با آب کم عمق است.

کرون در مقایسه با ال نیدو ، مقصد محبوب پالاوان مقایسه می شود و جذابیت منحصر به فرد خود را دارد.

از جاذبه های کورون:

دریاچه کایانگان

شنا در دریاچه Barracuda

و ...

این منطقه شباهت بسیار زیادی به النیدو دارد و از 2 مسیر قابل دسترس است. یکی رفتن به پوئرتو پرنسسا و رسیدن به النیدو و سپس تهیه بلیط قایق و طی یک مسیر تقریبا 4 ساعته به آن و روش دیگر پرواز از شهر مانیل یا سبو به فرودگاه جزیره Busungua می باشد، که بعد از آن میتوانید با اتومبیل خود را به این منطقه برسانید.



عکس جزیره کورون Coron Island در کشور فیلیپین


ال نیدو (EL NIDO)

اگر به دنبال سواحل باشکوه در محیطی بکر هستید ، مکانی مناسب برای تعطیلات است.

ال نیدو محبوب ترین منطقه در جزیره پالاوان است. بر روی لبه ی خلیج باکوءیت در پالاوان شمالی قرار دارد که دارای 50 پوشش سنگی و ماهی و مرجان های رنگارنگ وبسیار زیباست به همین دلیل از شهرت بالایی برخوردار است.در کشور فیلیپین جزیره های کوچک و بزرگ بسیاری وجود دارد که پر ازغار های عمیق و تالاب های با شکوه است.همچنین دارای سواحل شنی سفید زیباست که توجه هر گردشگری را جلب میکند. پارک دریایی ال نیدو پر از هیجان وبرای گذراندن زمان عالی است.

ال نیدو منطقه ای تماشایی با تنوع بالای حیاط وحش و صخره های رسوبی که طبیعت بکر و زیبای این منطقه باعث میشود تعداد زیادی توریست از کشور های اروپایی و امریکایی به این منطقه سفر کنند.

به غیر از حمام آفتاب، قدم زدن کنار ساحل و تفریحات مرسوم ساحلی، شاید بهترین ویژگی این سواحل، تماشای غروب آفتاب و منظره بدیع ساحل و دریا در نور ملایم و گرم این ساحل طلایی باشد.

علاوه بر تماشای غروب خورشید در سواحل جزیره ها ، غواصی و شرکت در تور های جزیره ای از پرطرفدار ترین فعالیت های جزیره است.


عکس جزیره ی ال نیدو El nido Island در کشور فیلیپین در جزیره پالاوان


تور A,B,C,D ال نیدو

🔰تور A

مقاصد: تالاب بزرگ، جزیره شیمیزو، تالاب مخفی، ساحل هفت کماندو، ساحل پایونگ-پایونگ

🔰تور B

مقصد: جزیره مار، غار کلیسای جامع، غار کودوگنون، جزیره انتالولا، جزیره پاپایا

🔰تور C

مقاصد: معبد متینلوک، ساحل پنهان، ساحل مخفی، جزیره هلیکوپتر، ساحل تالیسای

🔰تور D

مقاصد: تالاب کوچک، تالاب کادلائو، ساحل پاساندیگان، ساحل پارادایس، ساحل نات نات

• به طور کلی، تور A برای تالاب ها و سواحل، B برای غارها و جزایر، C برای غواصی و یک معبد، و D میانگین آنها، با سواحل جزیره شناخته شده است.

ال نیدو بهتر است یا کرون؟

کرون بسیار کوچکتر از ال نیدو است ، در کرون سواحل کمتری وجود دارد و اما احساس آرامش بیشتری در این جزیره دارید . از آنجا که در پاس آیلند کرون هیچ اپراتور تور یا هتلی وجود ندارد، می توانید یک سفر یک روزه به آنجا داشته باشید .در کرون حتما به پارک ملی بروید و از گونه های مختلف حیوانات دیدن کنید .

ال نیدو توریستی تر و جذابتر است میتوانید با انتخاب تورهای معروف به نام a, b, c, d به گشت جزایر بروید و از زیبایی های طبیعت لذت ببرید.

سبو (cebu)

سبو بکی از شهر های بزرگ فیلیپین است. یکی از گزینه های انتخابی در سفر به فیلیپین شهر سبو است. دیدن آبشارهای رویایی کاواسان، شنا با والها در اسلوب(oslob-یکی از شهر های نزدیک سبو)، بازدید از جزایر اطراف سبو و بازدید از جزایر اطراف آن که دارای آب¬های زلال و کریستالی هستند (مانند جزیره Malapascua) و همچنین وجود مراکز خرید فوق العاده بزرگ و مجهز مانند Ayala Mall Cebu و SM SeaSide City Cebu و … از دیگر جذابیت های این شهر (جزیره) بزرگ می باشد.

این جزیره بسیار زیبا که شهر بزرگ سبو در آن واقع است، دارای یک فرودگاه بین المللی است که از کشورهای اندونزی، مالزی و سنگاپور و حتی دبی(هواپیمایی امارات) پروازهایی روزانه به آن انجام میشود.


جاذبه های گردشگری سبو:

جزیره مکتان

جزیره Bantayan

خیابان کولون

خیابان22

ابشار کاوسان

پشت بام هتل هارولدز

کلیسای Basilica del Santo Nino

قلعه Fort San Pedro

و ...



عکس از سبو کشور فیلیپین


بوراکای (Boracay)

بوراکای (Boracay) : اگر در اینترنت سرچ کوتاهی درباره برترین جزایر دیدنی آسیا و یا حتی جهان کنیم در کنار پالاوان، احتمال زیاد نامی از بوراکای خواهید دید. بوراکای جزیره ای کوچک و فوق العاده توریستی و البته دارای سواحل شنی سفید و آب زلال که چشم هر توریستی را خیره می کند. وجود میزان توریست بسیار بالا در این جزیره موجب شده است تا دولت فیلیپین برای حفظ اکوسیستم آن منطقه، در برخی ماههای سال ورود توریست به آن را ممنوع می کند. در هر حال نمیتوان از تفریحات مختلف این جزیره مثل غواصی، اسنورکلینگ، سالن های ماساژ، زیپ لاین ها، بازدید از جزایر اطراف بوراکای و البته سرگرمی های فوق العاده ی شبانه بوراکای به راحتی گذر کرد.


عکسی از بوراکای Boracay در کشور فیلیپین


نزدیک ترین فرودگاه به جزیره بوراکای

برای رسیدن به این جزیره زیبا میتوانید با پرواز خود را به 2 فرودگاه نزدیک این جزیره برسانید. اولین فرودگاه، فرودگاه کاتیکلان (Caticlan) میباشد. این فرودگاه نزدیک ترین فرودگاه به جزیره بوراکای بوده و پس از طی یک مسافت 10 دقیقه ای با قایق میتوانید از آن خود را به جزیره برسانید. فرودگاه بعدی کالیبو (Kalibo) نام دارد که یک فرودگاه بین المللی است و در برخی از ایام سال حتی می توانید با Airasia مستقیم از کوالالامپور خود را به آن برسانید. البته از کالیبو باید یک مسیر حدودا یک ساعته رو با اتوبوس یا ون به Caticlan رفته و سپس از آنجا با قایقی با طی مسافت 10 دقیقه ای به بوراکای بروید.

پالاوان یا بوراکای

پالاوان طیف وسیع تری از جاذبه ها و کارهایی را ارائه می دهد که برای مسافرانی که به دنبال تجربه ای معتبر و یادگیری فرهنگ محلی هستند عالی است. بوراکای یک مقصد تعطیلات با آفتاب، شن و دریا است که برای روزهای آرام مناسب است.

اگرتمایل به کوله گردی دارید بوراکای برای شما مناسب است.

سبو یا بوراکای

برای بازدید چند روزه یا یک هفته ای و تفریحات شبانه، بوراکای برای شما مناسب است. چون یک جزیره کوچک با نوار ساحلی معروف و زیباست. اگر برای بازدید طولانی تری به اینجا می آیید، باید سبو را انتخاب کنید. امکانات تفریحی ورزش های آبی، سواحل موجود در بوراکای را نیز می توان در سبو یافت.

سبو یا پالاوان

اگر به دنبال مکانی با سواحل و جزایر زیبا هستید که همراه با زندگی شلوغ شهری و امکانات رفاهی بالا باشد، سبو را انتخاب کنید.

افرادی که به دنبال تعطیلات آرام‌تر در میان طبیعت بی‌کران و سواحل نفس‌گیر هستند، پالاوان مناسب است.

جهت درخواست ویزای فیلیپین و کسب اطلاعات بیشتر، با همکاران ما در آژانس جزیره سفر ایرانیان در ارتباط باشید.

✆ 021-44255399

✆ 021-44255409

✆ 021-44253708

⏱ تماس همه روزه از ساعت 9 صبح الی 17 و پنجشنبه‌ها از ساعت 9 صبح تا 14