جزیره سفر ایرانیان

بسیاری از افرادی که گرجستان را برای سفر انتخاب می‌‎کنند، این سوال را دارند که باتومی بهتر است یا تفلیس؟

زیرا هر دوی این شهرها محبوب‌ترین شهرهای توریستی گرجستان و دارای امکانات تفریحی عالی و بی‌نظیری هستند؛ این دو شهر گرجستان دارای ویژگی‌های متمایزی‌اند که هر دوی آن‌ها را به مقاصد گردشگری عالی در سراسر جهان تبدیل کرده است.

برای سفر به گرجستان باید اطلاعات کافی در مورد باتومی و تفلیس داشته باشیم تا بهترین مقصد را برای سفر انتخاب کنیم. با جزیره سفر همراه باشید تا باتومی و تفلیس را از نظر آب و هوا، مسافت و زمان سفر به این دو شهر مقایسه کنید.


به طور کلی اگر علاقه‌مند به گذراندن تعطیلات دلپذیر در کنار سواحل زیبای گرجستان و یا بازدید از جاذبه‌های مدرن گرجستان هستید، سفر به باتومی را در بالای لیست سفر خود قرار دهید. اگر می‌خواهید درباره فرهنگ،  پیشینه و تاریخ گرجستان بیشتر بدانید و از جاذبه‌های گرجستان دیدن کنید، تفلیس بهترین انتخاب برای مردم شناسی گرجستان است.

همان طور که می‌دانید گرجستان به بالکن اروپا معروف است و شباهت باتومی و تفلیس این است که هر دو سفر مقرون به صرفه هستند. اگر به سواحل زیبا و طبیعت بکر اروپا علاقه‌مند هستید، گرجستان با کمترین قیمت، بهترین انتخاب است. اما باز هم سفر به تفلیس مقرون به صرفه‌تر از سفر به باتومی در برخی مواقع سال خواهد بود.


اولین سفر به گرجستان

اگر به گرجستان سفر نکرده‌اید، بهتر است برای اولین سفر خود به گرجستان، پایتخت گرجستان، تفلیس را به عنوان مقصد خود انتخاب کنید. پس ابتدا به تفلیس بروید و پس از گشت و گذار در تفلیس، بازدید از باتومی را به برنامه خود اضافه کنید. دلیل این که در ابتدا سفر به تفلیس پیشنهاد می‌شود این است که در همه کشورها توجه ویژه‌ای به پایتخت آن کشور نسبت به سایر شهرها شده است. امکانات حمل و نقل عمومی در پایتخت‌ها نسبت به شهرهای مختلف پیشرفته‌تر و عالی‌تر است. فرهنگ و آداب و رسوم مردم نیز در پایتخت‌های کشور به خوبی نمایش داده می‌شود. بنابراین، برای به دست آوردن یک تجربه غنی از گرجستان، بازدید از تفلیس برای اولین سفر به گرجستان بهتر است.


هوا در باتومی بهتر است یا تفلیس؟

برای سفر به باتومی یا تفلیس، باید قبل از رزرو بلیط هواپیما از آب و هوای تفلیس و باتومی مطلع شوید و بهترین زمان سفر را انتخاب کنید.

شهر تفلیس آب و هوای کوهستانی دارد. تفلیس در فصول گرم سال بسیار سوزان است. و در فصول سرد سال شاهد بارش برف و باران فراوان در این شهر هستیم. بنابراین آب و هوای تفلیس ترکیبی از رطوبت دریای سیاه و دمای خشک و سرد منطقه‌ی قفقاز است.

باید به یاد داشته باشیم که باتومی یک شهر ساحلی است که در کنار دریای سیاه قرار دارد. بنابراین شهر بندری باتومی مرطوب‌ترین شهر گرجستان است. البته بارش برف به ندرت در شهر ساحلی باتومی رخ می‌دهد. و به طور متوسط دمای هوای شهر باتومی بین 20 تا 25 درجه سانتیگراد است. بنابراین، باتومی یک شهر چهار فصل و یک مقصد عالی برای سفر است. انتخاب با شماست که چه نوع آب و هوایی را دوست دارید.


فاصله باتومی تا تفلیس چقدر است؟

باتومی به صورت عمودی بالای تفلیس قرار دارد؛ جاده‌ای که این دو شهر را به هم وصل می‌کند تقریباً 358.4 کیلومتر است که دسترسی به این دو شهر را فراهم می‌کند. پس اگر به یکی از این دو شهر سفر کردید و از جاذبه‌های آن دیدن کردید، می‌توانید پس از دیدن اولین شهر، به شهر دیگر بروید.


از تفلیس به باتومی سفر کنید.

جالب است بدانید با کمترین هزینه می‌توانید از شهری به شهر دیگر بروید؛ بنابراین مهم نیست که به کدام شهر گرجستان سفر کرده‌اید، در عرض چند روز می‌توانید از باتومی و تفلیس دیدن کنید و در سفر تجربیات لذت بخشی کسب کنید. هزینه‌های اقامت و حمل و نقل در گرجستان بسیار مقرون به صرفه است؛ برای سفر از باتومی به تفلیس می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.


وسایل حمل و نقل سفر بین تفلیس و باتومی

قطار یکی از ضروری‌ترین و اصلی‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی بین باتومی و تفلیس است. البته هزینه قطار باتومی - تفلیس به نوع قطار و خدماتی که مسافر انتخاب می‌کند هم بستگی دارد و از 6 تا 20 دلار متغیر است. قطار بین باتومی و تفلیس روزانه سه بار و به مدت 5 ساعت بین این دو شهر حرکت می‌کند.


اتوبوس‌های بین شهری تفلیس – باتومی یکی دیگر از گزینه‌های رفت و آمد بین این دو شهر است که می‌توانید هزینه بسیار کمتری نسبت به قطار پرداخت کنید. و این اتوبوس‌ها همیشه تقریبا در تمام ساعات روز در دسترس هستند.

البته سریع‌ترین راه برای رفت و آمد بین این دو شهر هواپیما است. سفر با هواپیما از فرودگاه باتومی به تفلیس سریع‌ترین و در عین حال گران‌ترین راه است. برای این کار باید با رزرو پروازهای داخلی گرجستان سفری راحت و چند دقیقه‌ای را تجربه کنید و به سواحل باتومی گرجستان برسید.


بهترین زمان برای سفر به باتومی یا تفلیس

به طور کلی بهترین زمان برای سفر به گرجستان زمانی است که بتوانید تقریباً از تمام جاذبه‌ها و دیدنی‌های گرجستان دیدن کنید؛ پس برای برنامه‌ریزی سفر به گرجستان باید بدانید که بهترین زمان برای سفر به تفلیس از اواخر اردیبهشت تا اواسط مهر(اواسط ماه مه تا اوایل اکتبر) است. علاوه بر این هوای تفلیس در تابستان گرم و خشک و در زمستان سرد و خشک است؛ بنابراین برای افرادی که خشکی هوای تابستان آزارشان می‌دهد، سفر به تفلیس در فصل پاییز که هوا خنک و مطبوع و طبیعت گرجستان دوست داشتنی و رنگارنگ است، توصیه می‌شود.

برای سفر به باتومی بهتر است اواسط خرداد تا اواسط شهریور یا مهر(ژوئن تا اوایل سپتامبر - ژوئن تا اوایل اکتبر) را انتخاب کنید. تا بتوانید از ورزش‌های آبی و ساحل باتومی لذت ببرید. اگر میانه خوبی با گرمای هوا ندارید، بهتر است مرداد تا شهریور ماه (ماه آگوست) را برای سفر انتخاب نکنید؛ زیرا در این ماه‌ها هوای باتومی سوزان خواهد بود البته در این ماه گردشگران زیادی به باتومی می‌آیند و در سواحل باتومی از ورزش‌های آبی لذت می‌برند.


تور گرجستان

از تورهای گرجستان ارزان و اقتصادی جزیره سفر ایرانیان دیدن کنید.


برای مشاهده‌ی تمامی تورهای گرجستان موجود، اینجا کلیک کنید.


• تور 3 شب تفلیس

• تور 3 شب باتومی

• تور 3 شب تفلیس + 3 شب باتومی


جهت دریافت اطلاعات بیشتر، با همکاران ما در آژانس جزیره سفر ایرانیان در ارتباط باشید.

✆ 021-44255399

✆ 021-44255409

✆ 021-44253708


⏱ تماس همه روزه از ساعت 9 صبح الی 17 و پنجشنبه‌ها از ساعت 9 صبح تا 14